Monday, July 21, 2008

La Jolla Summer Concerts

Con i miei vicini, Wendy e David, sono andata a sentire David che suonava in uno dei concerti all'aperto dell'estate. David era in un gruppo chiamato "The Hacienda Brothers" che si e' sciolto da poco, ma ogni tanto suona con altri gruppi e questa era una occasione del genere. Suona la pedal steel guitar (come si traduce??), che si vede meglio in una delle foto qui sotto. E' stato molto divertente...


Un amico di Wendy mi ha fatta girare sull'erba nonstante le mie proteste di essere arrugginita nel mio swing. Poco male, mi sono divertita un mondo lo stesso!

A couple of weeks ago I went to La Jolla to listen to my friend Wendy's husband, David (and neighbors...) playing at a summer concert. It was a lot of fun! I even managed not to step on too many toes trying to remember what I knew about swing (not so much!). Wendy (below) was doing so much better than me! David plays the steel pedal guitar and he used to be in a group called "The Hacienda Brothers" (google it on wikipedia). Now he plays with other groups, and he's really great! Sometimes I peek through their window when he's playing in the house.

Here's David playing and Wendy dancing. She was laughing saying that her husband is really happy when somebody else asks her to dance (so he's off the hook 'cause he's not that fond of it!)

David e' particolarmente felice quando qualcuno chiede a Wendy di ballare perche' cosi' puo' evitarlo!


No comments: