Friday, January 23, 2009

Le luci di casa

Non ho viaggi particolari o notizie esaltanti per queste settimane (o per le prossime, ma quelle dopo potrebbero riservare qualche sorpresa...) e ho pensato di far vedere un po' di casa mia. La scorsa estate ho avuto una vena di ispirazione e ho ridipinto cucina, soggiorno e camera da letto. La mia padrona di casa, Helen, ha approvato la scelta di colori, anche se ridendo mi ha ricordato che il mio contratto sarebbe cambiato e avrei dovuto restare almeno altri tre anni!

La cucina e' giallo sole e la camera da letto un bel verdino rilassante (che si accoppia bene bene con copripiumini e tende blu). A Nina piace molt osservare quello che faccio dall'alto e non perde occasione per saltare da un mobile all'altro. Sono una mamma poco disciplinata e severa e a volte cerco di spruzzarla per farla desistere, ma lei non pare neanche accorgersene e considerare la cosa come il tempo ideale per farsi un bagno. Mah...

Because I don't have any particular trip in mind for these coming weeks and I don't think I'll take many pictures, I thought it would be nice to show a little glimpse of my house to who wants to see it.. Last summer I painted the bedroom a pale green ("Romaine" is the right word, I guess) and the kitchen and living room a bright sunny yellow. Nina loves to stare at you from any high ground (doesn't matter if it is a table or the top of very high shelves) and since she hasn't broken anything major yet and seems to be quite elegant and graceful when she jumps, I let her do it. Plus, spraying her up with water does not seem to make any difference in her jumping patterns and she only sees it as an occasion to take a bath...

Bodhi is even quieter and you'll find him hovering with his big green eyes on top of your head without realizing he's there... he loves to jump on top of my shoulders after I shower, when my hair is still wet, trying to help me clean it better. As if it wasn't clean enough...!

No comments: