Sunday, May 02, 2010

Laura Foster Hill Walks - Preview

There are a couple of books I figured everybody living in Portland should have: "Portland Hill Walks" and "Portland City Walks" by Laura Foster. She picked her favorite hill or city walks and collected them inside two wonderful books. She talks about each street in the walk (and where to turn!), historical landmarks, fun facts, and her insights. One of the hill walks starts in Hillsdale, near the library, so I decided to try it out. I just went a little bit into it because it was late, but what I found was a gem. Highly recommend to try them all out!

Ho comprato due libri che ho visto da REI la scorsa settimana. Sono due collezioni di passeggiate che Laura Foster ha messo insieme, pieni di indicazioni, storia, e i suoi commenti. Ognuno dei due libri contiene venti passeggiate in giro per la citta'. Uno dei percorsi inizia proprio dove abito io e ho deciso di provarlo. Sono arrivata solo fino ad un pezzo perche' stava diventando tardi, ma quello che ho trovato fino a quel punto e' stato fantastico.

Above and below: view from Hessler Hills, SW Northwood Ave (Willamette River, Portland's East Side, and the Cascades). The house on the hill used to belong to Ira Keller.


No comments: